Centrum Tea Adema
Elingsloane 19
9251 MN Burgum
info@teaadema.nl
KvK-nummer: 01168977

Artikel 1 Definities

1.      Deelnemer: iedereen die een cursus, workshop, training of andere digitale inhoud aanschaft van Centrum Tea Adema, en iedereen die deelneemt aan een webinar, intervisie of andere (digitale) bijeenkomst van Centrum Tea Adema.

2.      Bedenktijd: de termijn waarbinnen de deelnemer gebruik kan maken van dienst ontbindingsrecht.

3.      Consument: een natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf.

4.      Dag: kalenderdag.

5.      Ontbindingsrecht: het recht van een consument om binnen de aangegeven bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand.

6.      Overeenkomst op afstand: de overeenkomst tussen een consument en Centrum Tea Adema, die op afstand tot stand is gekomen door gebruikmaking van een daartoe bestemd systeem.

7.      Schriftelijk: onder schriftelijk wordt ook verstaan elektronische communicatie, zoals e-mail.

Artikel 2 Algemeen

1.      Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Centrum Tea Adema en op elke tot stand gekomen overeenkomst tussen Centrum Tea Adema en een deelnemer.

2.      De overeenkomst komt tot stand op het moment dat de deelnemer het aanbod van Centrum Tea Adema aanvaardt en voldoet aan de bij dat aanbod gestelde voorwaarden. Centrum Tea Adema heeft het recht om een deelnemer te weigeren, zonder opgave van redenen. Een intakegesprek kan onderdeel zijn van de acceptatieprocedure.

3.      Centrum Tea Adema bevestigt onverwijld de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Tot het moment dat Centrum Tea Adema deze bevestiging heeft verzonden kan de deelnemer de overeenkomst ontbinden.

4.      Alle opleidingen voor professionals zijn op Hbo-niveau. Verschillende opleidingen zijn geaccrediteerd door het SKJ (Stichting Kwaliteitsregister Jeugd).

5.      De opleidingen en workshops voor ouders zijn op Mbo-niveau.

Artikel 3 Vertrouwelijkheid

1.      Door deelnemers verstrekte informatie wordt door Centrum Tea Adema vertrouwelijk behandeld.

2.      Deelnemers dienen ook vertrouwelijk om te gaan met de tijdens de opleidingen verstrekte informatie, zoals voorbeelden uit de praktijk en informatie die deelnemers onderling uitwisselen.

3.      Centrum Tea Adema spant zich ervoor in dat deelnemers elkaar respectvol benaderen, zodat er een veilige plek wordt gecreëerd waar deelnemers zich veilig voelen, zodat dit het leerproces ten goede komt.

Artikel 4 Ontbindingsrecht

1.      Een deelnemer die geen consument is, heeft geen ontbindingsrecht. Dit geldt dus voor rechtspersonen en voor natuurlijke personen die handelen in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf.

2.      Een consument heeft het recht om de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden binnen 14 dagen na ontvangst van het product, of in het geval van een dienst of levering van digitale inhoud die niet op een materiële dragen wordt geleverd, binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst.

3.      Indien de consument gebruik wenst te maken van het ontbindingsrecht dient hij dit binnen de bedenktijd schriftelijk aan Centrum Tea Adema te melden. Dit kan bijvoorbeeld via een e-mail naar info@teaadema.nl, via het contactformulier op de website. Centrum Tea Adema stuurt zo spoedig mogelijk een bevestiging van dit bericht.

4.      Na ontbinding door de consument betaalt Centrum Tea Adema de ontvangen betaling binnen 14 dagen terug aan de consument.

Artikel 5 Geen ontbindingsrecht bij levering digitale inhoud die direct beschikbaar wordt

1.      Het ontbindingsrecht voor consumenten geldt niet als het gaat om digitale inhoud, die niet wordt geleverd op een materiële drager. Dit geldt voor alle cursussen, trainingen, workshops en ander digitaal materiaal dat voor de deelnemer beschikbaar wordt in een online omgeving van Centrum Tea Adema.

2.      Centrum Tea Adema wijst de consument er in dit geval vóór de totstandkoming van de overeenkomst op dat voor de aanschaf van deze digitale inhoud geen ontbindingsrecht geldt. Door de overeenkomst aan te gaan stemt de consument er uitdrukkelijk mee in dat de digitale inhoud wordt geleverd binnen de bedenktijd en de consument verklaart hiermee dat hij afstand doet van zijn ontbindingsrecht.

Artikel 6 Betaling

1.      De deelnemer dient direct bij het aangaan van de overeenkomst volledig te betalen.

2.      In afwijking van lid 2 geldt voor sommige opleidingen de mogelijkheid om een factuur aan te vragen, zodat de werkgever van de deelnemer de betaling kan verzorgen. Betaling dient dan plaats te vinden binnen 14 dagen na de factuurdatum. De deelnemer krijgt pas toegang tot de digitale inhoud na ontvangst van de betaling door Centrum Tea Adema.

3.      Ook als de werkgever voor de deelnemer betaalt, is de deelnemer zelf verantwoordelijk voor tijdige betaling. Facturen kunnen op naam worden gesteld van de werkgever, maar worden altijd naar de deelnemer verzonden. De deelnemer is zelf verantwoordelijk dat de factuur bij de werkgever terecht komt.

Artikel 7 Aanvullende voorwaarden voor Ik Leer Leren, Weerbaar Communiceren en workshops Plannen en Uitvoeren, Motivatie Verhogen en Toets en Examen voorbereiding

1.      Deelnemers aan de training Ik Leer Leren, Weerbaar Communiceren en de workshops zijn vrij om, na afronding van de training, de trainingen en workshops te verzorgen voor groepjes of individuele kinderen en adolescenten.

2.      De afspraken en regels zijn na de start van de training nogmaals genoemd.

3.      De trainingen en workshops mogen alleen aan kinderen, pubers en jongeren worden gegeven. Het is niet toegestaan om collega’s, leerkrachten, hulpverleners of andere volwassenen op te leiden. Dit is voorbehouden aan Centrum Tea Adema en de door haar aangewezen trainers.

4.      Niets uit de handleidingen en werkboeken Ik Leer Leren en andere trainingen en workshops mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand, of openbaar gemaakt in enige vorm of op enige wijze, hetzij elektronisch, mechanisch, door fotokopieën, opnamen, of enige andere manier, zonder voorgaande schriftelijke toestemming vooraf van Centrum Tea Adema.

5.      Voor zover het maken van kopieën uit deze uitgave is toegestaan op grond van artikel 16B Auteurswet 1912, dient men de daarvoor wettelijk verschuldigde vergoedingen te voldoen aan de Stichting Reprorecht.

Artikel 8 Auteursrecht

1.      Centrum Tea Adema heeft het auteursrecht van de inhoud van alle cursussen, trainingen, workshops en andere digitale inhoud.

2.      Het is niet toegestaan om zonder toestemming van Centrum Tea Adema lesmateriaal, aantekeningen en informatie uit de readers, online omgevingen en de website van Centrum Tea Adema op welke manier dan ook te vermenigvuldigen, aan derden door te geven of te publiceren (opgeslagen in een gegevensbestand of openbaar gemaakt in enige vorm of op enige wijze, hetzij elektronisch, mechanisch, door fotokopieën, opnamen of op enige andere wijze).

Artikel 9 Aansprakelijkheid

1.      Centrum Tea Adema aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid wanneer zich een situatie voordoet waarin het buiten de schuld van Centrum Tea niet mogelijk is te voldoen aan haar verplichtingen. Voor zover Centrum Tea Adema bij haar activiteiten afhankelijk is van de medewerking, diensten en leveranties van derden, waarop Centrum Tea Adema weinig of geen invloed kan uitoefenen, kan Centrum Tea Adema op geen enkele manier aansprakelijk gesteld worden voor welke schade dan ook.

2.      In geval van een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst is Centrum Tea Adema slechts aansprakelijk voor vervangende schadevergoeding tot een maximum ter hoogte van het factuurbedrag van de betreffende overeenkomst. Iedere aansprakelijkheid van Centrum Tea Adema voor enige andere vorm van schade is uitgesloten, daaronder begrepen vergoeding van indirecte schade, gevolgschade of schade wegens gederfde omzet of winst.

Artikel 10 Klachten en geschillen

1.      Op overeenkomsten tussen Centrum Tea Adema en deelnemers is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

2.      Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven schriftelijk worden gemeld bij Centrum Tea Adema. Voor deelnemers die geen consument zijn, geldt dat de klacht moet worden gemeld binnen vier weken nadat de klacht is ontstaan. Bij een te late melding verliest de deelnemer zijn rechten.

3.      Centrum Tea Adema zal de klacht met volledige geheimhouding behandelen en ervoor zorgen dat de persoonlijke levenssfeer van de betrokkene(n) wordt beschermd. Van eventuele ingeschakelde externe partijen wordt een zelfde geheimhouding vereist.

4.      Centrum Tea Adema zal zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen tien werkdagen na ontvangst van de klacht, een schriftelijke ontvangstbevestiging toesturen.

5.      Centrum Tea Adema stelt zowel de klager als de beklaagde in de gelegenheid om gehoord te worden over hetgeen in de klacht is verwoord. Dat kan zowel met beide partijen apart of met beiden gezamenlijk. Centrum Tea Adema zal partijen hiervoor uitnodigen binnen tien dagen na verzending van de ontvangstbevestiging.

6.      Indien wenselijk kan ene partij zich laten bijstaan door een derde. Ook voor die derde geldt dat deze zich dient te houden aan de geheimhouding, zoals in lid 3 beschreven.

7.      Centrum Tea Adema handelt een klacht af binnen 30 werkdagen. Mocht dat niet mogelijk zijn, dan brengt zij partijen daarvan op de hoogte. Centrum Tea Adema vermeldt daarbij binnen welke termijn afhandeling dan wel zal plaatsvinden.

8.      Klachten die zijn afgehandeld, worden niet opnieuw in behandeling genomen, tenzij nieuwe informatie wordt gepresenteerd.

9.      Klachten worden geregistreerd en minimaal drie jaar bewaard.

10.  Indien er een conflict rijst over de klacht, dan proberen partijen dat in eerste instantie zelf op te lossen. Lukt dat niet, dan schakelen partijen een mediator in. De mediator dient geregistreerd te zijn in het MfN-register. Deelnemers kunnen hiertoe een MfN-geregistreerde mediator aantrekken van Bureau DijkhuizenJager te Heerenveen of een MfN-geregistreerde mediator naar eigen keuze voorstellen. Partijen besluiten in overleg welke mediator hen zal begeleiden. De kosten van de mediator worden door beide partijen voor een gelijk deel gedragen.

11.  Een in der minne bereikte oplossing van de kwestie zal tussen partijen worden vastgelegd in een daartoe strekkende, door partijen ondertekende schriftelijke overeenkomst. Deze afspraken zijn bindend. Indien nodig zal Centrum Tea Adema binnen tien werkdagen de benodigde maatregelen nemen. Als er meer tijd nodig is om maatregelen te nemen, dan zal Centrum Tea Adema dat binnen tien werkdagen schriftelijk aan de klager laten weten, onderbouwd en met een datum van definitieve afhandeling.

12.  Mocht mediation niet leiden tot een oplossing, dan staat het partijen vrij om, nadat de mediation formeel is beëindigd, het geschil voor te leggen aan de Nederlandse rechter. De kosten hiervan zijn voor rekening van de deelnemer zelf.

13.  Centrum Tea Adema zegt toe te zorgen voor structurele verbetering indien zou blijken dat zij verantwoordelijk is.

Artikel 11 Privacyverklaring

1.      De Functionaris Gegevensbescherming van Centrum Tea Adema is Team Adema, te bereiken via info@teaadema.nl.

2.      Centrum Tea Adema verwerkt persoonsgegevens doordat de deelnemer gebruik maakt van haar diensten en/of omdat de deelnemer deze zelf verstrekt. Centrum Tea Adema verwerkt de volgende persoonsgegevens:

–          Voor- en achternaam

–          Geslacht

–          Geboortedatum

–          Adresgegevens

–          Telefoonnummer

–          E-mailadres

–          Overige persoonsgegevens die de deelnemer actief verstrekt, bijvoorbeeld door het invullen van aanvraagformulieren of inschrijfformulieren en in correspondentie en telefonisch.

3.      Centrum Tea Adema verwerkt de volgende bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens: gegevens die de deelnemer verstrekt over opleiding, werkervaring en motivatie.

4.      Centrum Tea Adema verwerkt de persoonsgegevens voor de volgende doelen:

–          Het beoordelen of de deelnemer in aanmerking komt om deel te kunnen nemen aan een training of opleiding

–          Het afhandelen van de betaling

–          Verzending van de nieuwsbrief

–          Om de deelnemer te kunnen bellen of e-mailen indien dit nodig is om de dienstverlening te kunnen uitvoeren.

5.      Centrum Tea Adema maakt geen gebruik van geautomatiseerde besluitvorming over zaken die (aanzienlijke) gevolgen kunnen hebben voor personen. Het gaat daarbij om besluiten die worden genomen door computerprogramma’s of -systemen, zonder dat daar een mens (bijvoorbeeld een medewerker van Centrum Tea Adema) tussen zit.

6.      Centrum Tea Adema gebruikt de volgende computerprogramma’s of -systemen:
een versleutelde en beveiligde database voor cliënt- en deelnemersgegevens.

7.      Centrum Tea Adema bewaart persoonsgegevens niet langer dan strikt nodig is om de doelen te realiseren waarvoor de gegevens worden verzameld. Centrum Tea Adema hanteert de volgende bewaartermijnen voor de volgende persoonsgegevens:

–          Deelnemers aan de opleiding: 15 jaar.

–          Nieuwsbrieflezers: zolang de lezer de nieuwsbrief wil ontvangen.

Na deze termijn worden alle gegevens verwijderd.

8.      Centrum Tea Adema verstrekt geen informatie aan derden, tenzij dit nodig is voor de uitvoering van de overeenkomst of om te voldoen aan een wettelijke verplichting.

9.      Centrum Tea Adema gebruikt op haar website een beperkt aantal cookies:

–          Niet-persoonsgebonden analytische cookies voor het bepalen van bezoekersaantallen en gedrag op de website.

–          Cookies van sociale netwerken gekoppeld aan buttons om content te delen en ingebedde YouTube-video’s.

–          Noodzakelijke cookies voor specifieke functies, zoals het inloggedeelte van de webiste.

10.  Na toestemming van de bezoeker van de website gebruikt Centrum Tea Adema cookies van Facebook om advertenties beschikbaar te stellen. Het gaat om Facebook Custom Audience, Facebook Impressions, Facebook Connect en Facebook Pixel. Deze cookies zorgen ervoor dat voor de websitebezoeker relevante advertenties worden weergegeven. Voor meer informatie over de cookies van Facebook, zie hier.

11.  Na toestemming van de bezoeker van de website gebruikt Centrum Tea Adema tracing cookies. Het gaat om sitetracking en eventtracking van ActiveCampaign. Sitetracking plaatst een cookie die bijhoudt welke pagina’s de bezoeker bekijkt op de website van Centrum Tea Adema. Hierdoor kan Centrum Tea Adema haar marketing, diensten en advertenties beter aanpassen aan de interesses van de bezoeker.
Eventtracking plaatst een cookie die bijhoudt of de websitebezoeker in een bepaalde periode e-mails heeft geopend. Hierdoor kan Centrum Tea Adema haar e-mailmarketing beter aanpassen en bij het niet-openen van haar e-mails het betreffende e-mailadres uit haar bestand verwijderen. Voor meer informatie over sitetracking, zie hier. Voor meer informatie over eventtracking, zie hier. Voor meer informatie over het privacybeleid van ActiveCampaign, zie hier.

12.  Centrum Tea Adema maakt gebruik van cookies voor statistieken, via Google Analytics. Centrum Tea Adema wil graag weten hoe haar bezoekers de website gebruiken en hoeveel mensen maandelijks haar website bezoeken, zodat zij het gebruik van de website kan optimaliseren. Centrum Tea Adema wil natuurlijk niet dat websitebezoekers ongewenst gevolgd worden, maar zij heeft goede statistieken nodig om haar bezoekers goed van dienst te kunnen zijn. Bij Google Analytics wordt de informatie zo goed mogelijk geanonimiseerd. Het IP-adres van bezoekers wordt nadrukkelijk niet gebruikt. Centrum Tea Adema kan bezoekers daarom niet persoonlijk herleiden. Voor meer informatie over het beleid van Google Analytics, zie hier.

13.  Voor meer informatie over cookies:

–          Wat zijn cookies en hoe werken ze?

–          Hoe kunt u zelf cookies weigeren en/of verwijderen?

14.  Iedereen heeft het recht om zijn persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Daarnaast heeft iedereen het recht om zijn eventuele toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van zijn persoonsgegevens door Centrum Tea Adema. Iedereen heeft het recht op gegevensoverdraagbaarheid.

15.  Iedereen kan Centrum Tea Adema verzoeken om een overzicht te verstrekken van zijn persoonsgegevens waar Centrum Tea Adema over beschikt.

16.  Iedereen kan een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering of gegevensoverdraging van zijn persoonsgegevens, of een verzoek tot intrekking van zijn toestemming of bezwaar tegen de verwerking van zijn persoonsgegevens sturen naar info@teaadema.nl.

17.  Om er zeker van te zijn dat het zoek tot inzage door de persoon zelf is gedaan, vraagt Tea Adema om een kopie van een identiteitsbewijs met het verzoek mee te sturen. Op deze kopie dient de pasfoto, de MRZ (Machine Readable Zone, de strook met nummers onderaan het paspoort), het paspoortnummer en het Burgerservicenummer (BSN) zwart gemaakt te zijn.

18.  Centrum Tea Adema reageert zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen vier weken, op zo’n verzoek.

19.  Centrum Tea Adema wijst erop dat iedereen een klacht kan indienen bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. Dat kan via de volgende link:
https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/een-tip-of-klacht-indienen-bij-de-ap

20.  Centrum Tea Adema neemt de bescherming van persoonsgegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan.

21.  Iedereen kan contact opnemen via info@teaadema.nl bij een vermoeden dat zijn gegevens niet goed zijn beveiligd of bij aanwijzingen van misbruik.